FAQ

Hoe te boeken?

Alle reizen van Begonia Tours zijn eenvoudig te boeken van bij je thuis via een simpel telefoontje of e-mail naar je reisbureau. Wil je liever nog even overleggen, dan ga je gewoon eens langs bij je reisagent. Naast extra informatie bezorgen ze je deskundig advies over de diverse bestemmingen.
Op onze website www.begoniatours.be vind je ook uitgebreide informatie voor elke reis en kan je meteen online boeken.

 

Waar kan ik opstappen?

-Vliegreizen

Er wordt geen ophaalservice aangeboden voor vliegreizen. Op je reisdocumenten staat hoe laat je op de luchthaven moet aanwezig zijn. Daar word je opgewacht door een reisleider of iemand van Begonia Tours die je vliegtickets bij zich heeft en je helpt bij het inchecken. Vind je het moeilijk om in de luchthaven te geraken of wil je niemand lastig vallen om je te voeren, vraag dan aan je reisagent of zij vervoer aanbieden.


-Autocarreizen

We brengen je gratis van je opstapplaats naar het centrale vertrekpunt. De definitieve ophaaltijd en opstapplaats staan vermeld op je reisvoucher. Het ophalen kan vertraging oplopen vanwege het verkeer. We vragen je om op tijd bij de opstapplaats te zijn en het noodnummer op je reisvoucher bij de hand te houden voor het geval je te laat bent. Transfers naar het centrale vertrekpunt gebeuren per autocar, minibus of personenauto. Als reiziger ben je verantwoordelijk voor het overladen van je persoonlijke bagage in de autocar die je naar je bestemming brengt. Je opstapplaats moet worden opgegeven bij boeking. Voor elke wijziging van opstapplaats wordt een vergoeding van € 20 per dossier in rekening gebracht. Een maand voor vertrek worden geen wijzigingen meer aanvaard. Als je afstapplaats niet gelijk is aan je opstapplaats, dien je dit bij boeking aan te geven.
Autocarreizen die niet afhankelijk zijn van overtochten hebben bij normale verkeersomstandigheden een terugkomsttijd bij het centrale eindpunt om 19.30 uur.


Voor autocarvakanties voeren we gratis naar de centrale vertrekplaats vanuit onderstaande opstapplaatsen:


AALTER E40 - afrit 11 Gemeentehuis, Europalaan
AARSCHOT E314 - afrit 22 Carpoolparking
AALST Industrielaan Tankstation Gabriels
ANTWERPEN G. Degrellelaan Crowne Plaza Hotel
BRUSSEL H. De Strooperlaan Ingang Koning Boudewijnstadion
DEINZE E17 - afrit 7 P&R, Steenweg Deinze
GENTBRUGGE E17 - afrit 10 P&R, Land van Rodelaan
GEEL WEST E313 - afrit 23 Carpoolparking, hotel Vivaldi
HAM E313 - afrit 25 Dovy keukens, Staatsbaan 1
HASSELT Voorkant station  
KORTRIJK President Kennedylaan Bushalte t.h.v. Kinepolis Kortrijk
LEUVEN Veilingweg Parking Bodart
LOKEREN E17 - afrit 12 Carpoolparking, Industriepark Wolfsakker
LOPPEM E40 - afrit 7 Parking - café Loppem
MASSENHOVEN E313 - afrit 19 Shell station, Liersebaan
MECHELEN Rode Kruisplein McDonald's
OOSTENDE* Mercatorlaan 21  Busparking Hotel Melinda
OUDENAARDE Doorn Salons Mantovani
ROESELARE E403 - afrit 7 Carpool, linkervaartoever
SINT-NIKLAAS K. Astridlaan Hotel Serwir
 TONGEREN E313 - afrit 32 BMW garage Davo, Maastrichtersteenweg

*Deze opstapplaats wordt niet aangedaan voor reizen met overtochten vanuit Calais en Zeebrugge

 

Is roken toegestaan?
Al onze autocarreizen zijn rookvrij. Tijdens de reguliere stops kun je een sigaret roken.

 

Liggen de zitplaatsen in de autocar vast?

Boek tijdig, de zitplaatsen in de autocar worden toegewezen op volgorde van inschrijving.

 

Zijn fooien voor chauffeur en reisleider inbegrepen?
Onze chauffeurs en reisleiders zijn een onmisbare schakel voor het succes van je vakantie. Laat daarom aan het einde van je reis een fooi achter als blijk van waardering voor de geleverde service.

 

Wij willen samen boeken, maar op verschillende plaatsen opstappen, is dat mogelijk?
Dit is geen enkel probleem: Deel de verschillende opstapplaatsen mee bij boeking en wij doen het nodige voor elke deelnemer.

 

Welke identiteitspapieren heb ik nodig?
Belgen moeten in het bezit zijn van een identiteitskaart die nog minstens 3 maanden geldig is na terugkeer. Kinderen onder de 12 jaar moeten een kids-ID bij zich hebben. Als je geen Belgische nationaliteit hebt, dien je contact op te nemen met de bevoegde instanties. Reizigers zijn altijd zelf verantwoordelijk voor de vereiste documenten. Alle kosten zijn voor rekening van de reiziger. Neem bij twijfel contact op met je reisagent. Bij het boeken van een vliegreis zijn alleen de voor- en achternaam op je identiteitskaart geldig. Het is jouw verantwoordelijkheid om de juiste naam op te geven. Tickets worden geboekt op eigen risico. Begonia Tours is niet verantwoordelijk voor fouten. Neem voor vertrek ook contact op met het ziekenfonds en vraag naar de nodige documenten.

 

Zijn er kortingen voor triple kamers en kinderkortingen van toepassing?

Kinderkorting geldt alleen geldig als de kamer wordt gedeeld met 2 volledig betalende gasten (tenzij anders vermeld). Deze korting is beperkt tot 1 kind per 2 volwassenen en is normaal gesproken niet van toepassing op vliegreizen. Op sommige reizen krijgt een derde volwassene die een kamer deelt met 2 betalende volwassenen korting. Beide kortingen staan vermeld in de prijstabel. Kortingen zijn niet cumulatief.

 

 


Deze website maakt gebruik van cookies De website van BEGONIA TOURS – Lic. A 1991 gebruikt functionele cookies. In het geval van het analyseren van websiteverkeer of advertenties, worden ook cookies gebruikt voor het delen van informatie, over uw gebruik van onze site, met onze analysepartners, sociale media en advertentiepartners, die deze kunnen combineren met andere informatie die u aan hen heeft verstrekt of die zij hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun diensten.
Toon details Verberg details